1. Home
  2. Actueel
  3. Nieuws
  4. Calling plans voor Skype voor Bedrijven – belbundels voor cloudbellen

Calling plans voor Skype voor Bedrijven – belbundels voor cloudbellen

06 jul 2017

Als je via Skype voor Bedrijven via het openbare telefoonnet wilde bellen, kon dat tot voor kort alleen met een ‘on-premise’ component die de verbinding met het telefoonnet maakte. Sinds 1 juli 2017 is dat niet meer nodig. Dankzij de calling plans van Microsoft ben je met Skype voor Bedrijven (als onderdeel van Office 365) niet meer ‘grondgebonden’.

Voorheen kon je met Skype gratis en onbeperkt bellen, chatten en online (video)vergaderen met andere Skype-gebruikers, maar had je voor de communicatie via het openbare telefonienetwerk een lokale link nodig. Bijvoorbeeld met Skype voor Bedrijven on-premise of een hybride oplossing waarbij op locatie een verbinding was met een SIP-dienst. Met de nieuw geïntroduceerde calling plans – die in de VS en onder andere Spanje al beschikbaar waren – vervalt de noodzaak voor een niet-cloud onderdeel.

Twee calling plans beschikbaar

De calling plans voor Skype voor Bedrijven zijn een soort belbundels van Microsoft voor volledig cloudbellen. Organisaties die gebruik maken van Skype voor Bedrijven als onderdeel van Office 365 en daarbij de Cloud PBX-functies afnemen, kunnen een calling plan afsluiten. Er zijn momenteel twee calling plans beschikbaar: nationaal (domestic) of internationaal. Het nationale calling plan bevat 1.200 minuten bellen in Nederland. Voor internationaal bellen geldt 1.200 minuten in Nederland of 600 minuten naar het buitenland. Als het beltegoed op is, kun je ter plekke de extra minuten afrekenen. 

Nieuwe functionaliteiten toegevoegd

Met de introductie van de calling plans wordt er ook een aantal nieuwe functies toegevoegd aan het Office 365 - Skype voor Bedrijven online platform. Dat zijn functies als wachtrijmogelijkheden en Auto Attendant - een menusysteem om bellers te begeleiden naar de juiste afdelingen of contactpersonen in de organisatie. Er zijn ook betere mogelijkheden om de kwaliteit en de prestaties van het telefonieplatform te monitoren. Met Call Quality Dashboard zijn problemen met bijvoorbeeld gesprekskwaliteit eenvoudig te analyseren en met Call Analytics is een analyse van individuele gesprekken te maken.

Serieuze optie voor uw organisatie?

De calling plans maken Skype voor Bedrijven voor meer organisaties een serieuze optie als cloudtelefonieplatform. Toch is het op dit moment nog niet voor iedere organisatie de oplossing. De huidige functionaliteiten zijn te beperkt voor bijvoorbeeld complexe omgevingen, waar geavanceerde routering van gesprekken noodzakelijk is. Integratie met aanvullende oplossingen van externe leveranciers is op dit moment ook nog niet mogelijk. In deze situaties helpt Winvision u graag om de mogelijkheden te bespreken voor een passend hybride (of “on-premise”) Skype voor Bedrijven telefonieplatform. Voor organisaties waarvoor functionaliteiten als Call Queues en Auto Attendant voldoende zijn, kan Skype voor Bedrijven Online met calling plans een prima alternatief zijn voor het bellen met het openbare telefoonnetwerk.

Wilt u onderzoeken of het Office 365 – Skype voor Bedrijven voor uw organisatie interessant is als communicatieplatform? Neem dan contact met ons op.

Meer weten?

Hans van Zonneveld

IT Strategy Consultant

hans.vanzonneveld@winvision.nl
030 - 658 01 58

Deel op social media