1. Home
  2. Actueel
  3. Nieuws
  4. Parlan met WinCare klaar voor transitie en transformatie jeugdhulp

Parlan met WinCare klaar voor transitie en transformatie jeugdhulp

17 dec 2014

Jeugdhulporganisatie neemt integraal registratiesysteem in gebruik dat cliënten centraal stelt

Parlan, organisatie voor Jeugd & Opvoedhulp in Noord-Holland noord, heeft vandaag officieel WinCare in gebruik genomen als centraal cliëntsysteem dat integrale samenwerking en mobiel werken mogelijk maakt. Parlan heeft dit nieuwe systeem het afgelopen jaar samen met collega-instellingen en ICT-dienstverlener Winvision ontwikkeld. Met de ingebruikname van WinCare is Parlan klaar voor de gedecentraliseerde en vernieuwde jeugdzorg per 1 januari 2015, die eenvoudiger en transparanter is en meer samenhang heeft en waarin de regie over de zorg bij cliënt en zijn omgeving ligt.


Cliënt heeft de regie

Volgens Piet Kerkvliet, lid van de Raad van Bestuur van Parlan, is WinCare de oplossing om zorg in samenhang en dicht bij het gezin te organiseren en cliënten de regie over de eigen hulp te geven. “De hulp van Parlan is gericht op het vergroten van de eigen kracht van kinderen, jongeren en hun gezinnen. WinCare maakt het mogelijk dat cliënten daadwerkelijk de regie over hun eigen hulp hebben. Het systeem ondersteunt ook alle vormen van samenwerken; van Parlan met het gezin; van gezin met omgeving; van Parlan met gemeenten; en van zorgpartners onderling. Met WinCare kunnen medewerkers veilig mobiel daar werken waar de kinderen zijn. Zij hebben toegang via hun tablet tot het Microsoft-platform, dat betrouwbaar en veilig is. Enerzijds kunnen we met WinCare een belangrijke efficiencyslag en kostenbesparing realiseren. Maar belangrijker nog, zo kunnen we vooral veel beter met cliënten en het gezin samenwerken.“

Samenwerking

ICT-dienstverlener Winvision heeft WinCare in nauw overleg met Parlan en zes andere jeugdhulporganisaties ontworpen, ontwikkeld en gerealiseerd. Ronald Eleveld, algemeen directeur van Winvision: “WinCare maakt het mogelijk dat cliënten, hulpverleners en betrokkenen direct met elkaar communiceren. Alle betrokkenen werken steeds met dezelfde actuele gegevens samen aan het gezinsplan. De privacy van cliënten is in het hele proces gewaarborgd. Voor jeugdhulporganisaties en opdrachtgevers (gemeenten) helpt WinCare bovendien om uitvoering en uitgaven van de ingekochte zorg volledig transparant te maken. Met alle betrokken partijen zijn we erg trots op WinCare. We zijn ervan overtuigd dat dit innovatieve systeem een wezenlijke bijdrage kan leveren aan het verbeteren van de cliëntgerichtheid, de kwaliteit en de effectiviteit van de jeugdzorg.

Organisatie overstijgende kennisdeling

WinCare is ontwikkeld met online Microsoft-oplossingen. Katja de Bruyn van Microsoft Business Solutions Microsoft Nederland: “Het gebruik van standaard software van Microsoft maakt dat de hulpverleners van gemeenten en zorginstellingen met een functioneel flexibele en technische stabiele oplossing kunnen werken. Ook als ze onderweg zijn of aan de keukentafel bij de cliënt zitten, hebben hulpverleners een compleet digitaal 360-gradenbeeld van een cliënt of het gezin. Dat maakt organisatie overstijgende kennisdeling mogelijk en zorgt ervoor dat probleemsituaties in samenhang aangepakt worden. Het maakt het werk van de zorgprofessionals prettiger en efficiënter.”

Klantvideo

Meer weten?

Robbert Post

Sales Manager Care

robbert.post@winvision.nl
06 - 24 78 07 10

Deel op social media