1. Home
  2. Oplossingen
  3. Cloudbellen

Cloudbellen

Als je via Skype voor Bedrijven via het openbare telefoonnet wilde bellen, kon dat voorheen alleen met een ‘on-premise’ component die de verbinding met het telefoonnet maakte. Bijvoorbeeld met Skype voor Bedrijven on-premise of een hybride oplossing waarbij op locatie een verbinding was met een SIP-dienst. Sinds 1 juli 2017 is dat niet meer nodig. Dankzij de calling plans van Microsoft ben je met Skype voor Bedrijven (als onderdeel van Office 365) niet meer ‘grondgebonden’.

De calling plans voor Skype voor Bedrijven zijn een soort belbundels van Microsoft voor volledig cloudbellen. Organisaties die gebruik maken van Skype voor Bedrijven als onderdeel van Office 365 en daarbij de Cloud PBX-functies afnemen, kunnen een calling plan afsluiten. Er zijn momenteel twee calling plans beschikbaar: nationaal (domestic) of internationaal.

Met de introductie van de calling plans zijn ook nieuwe functies toegevoegd aan het Office 365 - Skype voor Bedrijven online platform, zoals wachtrijmogelijkheden en Auto Attendant - een menusysteem om bellers te begeleiden naar de juiste afdelingen of contactpersonen. Er zijn ook betere mogelijkheden om de kwaliteit en de prestaties van het telefonieplatform te monitoren.

De calling plans maken Skype voor Bedrijven voor meer organisaties een serieuze optie als cloudtelefonieplatform, al zal dat niet voor iedere organisatie gelden. De huidige functionaliteiten zijn te beperkt voor bijvoorbeeld complexe omgevingen en integratie met aanvullende oplossingen van externe leveranciers is op dit moment ook nog niet mogelijk. Winvision helpt u graag om de mogelijkheden te inventariseren van Skype voor Bedrijven Online – on-premise, hybride of met calling plans – voor uw organisatie.

Meer weten?

Hans van Zonneveld

IT Strategy Consultant

hans.vanzonneveld@winvision.nl
030 - 658 01 58

Deel op social media