1. Home
  2. Projecten
  3. BrabantZorg start met portalen voor client en medewerker

BrabantZorg start met portalen voor client en medewerker

BrabantZorg is een grote zorginstelling die wonen, zorg en welzijn vanuit diverse locaties in de regio's Oss, Uden, Veghel, 's-Hertogenbosch en Bommelerwaard aanbiedt. Aandacht, keuze en gemak zijn de sleutelwoorden in hun werk. Iedereen is uniek en daar stemmen zij hun zorg op af, met veel persoonlijke aandacht en dichtbij. Ze willen het leven van hun cliënten comfortabel en gemakkelijker maken. Dat doen zij door een totaalpakket van wonen, zorg en welzijn te bieden en dit zo goed en gemakkelijk mogelijk te organiseren.


“We willen als zorginstelling echt samen met cliënten optrekken en hen alle faciliteiten bieden om hun leven en zorg optimaal in te richten."

Uitdaging

BrabantZorg heeft de keuze gemaakt voor portalisering: niet langer voor elke nieuwe gewenste functionaliteit een los pakket toevoegen, maar alle functionaliteiten ontsluiten via een integraal communicatieplatform. Met de portalisering had BrabantZorg twee doelen: ze wilden de communicatie met cliënten en hun naasten verbeteren en (deels) digitaliseren. Ze willen als zorginstelling echt samen met cliënten optrekken en hen alle faciliteiten bieden om hun leven en zorg optimaal in te richten. Daarnaast willen ze medewerkers met het platform meer online faciliteiten kunnen aanbieden. De instelling koos voor een samenwerking met Winvision na een aanbesteding. De portalen moesten binnen een half jaar gerealiseerd zijn.

Aanpak Winvision

In relatief korte tijd ontwikkelde BrabantZorg in samenwerking met Winvision twee portalen; een cliëntenportaal waar cliënten en partners of familie de zorgrapportages kunnen inzien en een medewerkersportaal.

De eerste stappen die Winvision gezet heeft zijn het koppelen van de bestaande bronsystemen als het loonadministratiepakket Raet Online en het ECD-systeem Caress en het ontsluiten van die data via de centrale portalen. Medewerkers kunnen nu online hun digitale loonstrook inzien en het nieuwe intranet op. Het cliëntenportaal is beschikbaar voor de cliënten van twee vestigingen. Deze cliënten (en hun naasten) kunnen via een beveiligde toegang het zorgdossier online inzien. Uiteindelijk krijgen alle cliënten een persoonlijke toegang en kunnen medewerkers via het medewerkersportaal alle relevante informatie raadplegen en delen.

De voordelen op een rijtje

  • Via het persoonlijke dashboard krijgen de medewerkers toegang tot alle relevante medewerkersfunctionaliteiten: een employee self service die ‘anytime, any place met any device’ toegankelijk is.
  • Het cliëntenportaal biedt cliënten en hun naasten persoonlijke informatie in een op de persoon toegesneden omgeving.

 

Toegepaste oplossingen en producten

Meer weten?

Robbert Post

Sales Manager Care

robbert.post@winvision.nl
06 - 24 78 07 10

Deel op social media