1. Home
  2. Projecten
  3. Centraal CRM-platform voor de Haagse Hogeschool

Centraal CRM-platform voor de Haagse Hogeschool

De Haagse Hogeschool biedt een ruim aanbod hbo-opleidingen, masteropleidingen en post-hbo opleidingen en trainingen. Ruim 26.000 studenten volgen vanuit vestigingen in Den Haag, Zoetermeer en Delft hbo-, master- en post-hbo-opleidingen. Er werken zo’n 2.000 medewerkers op De Haagse Hogeschool, waarvan 65% in een onderwijzende en 35% in een ondersteunende functie.

Uitdaging

De Haagse Hogeschool wilde al heel lang toe naar een integraal CRM-systeem voor studentgegevens. Zij werkten met drie afzonderlijke bestanden en programma’s: voor de instroom van geïnteresseerde studenten die de open dag bezoeken of informatie aanvragen, voor bestaande studenten die via het studieloopbaancentrum ondersteuning krijgen en voor de gegevens van de toeleverende middelbare scholen. Zij wilden nu graag vanuit één systeem en één gegevensdatabase kunnen communiceren met alle – potentiële en bestaande – studenten en hun kunnen blijven volgen in hun studiecarrière.

Aanpak Winvision

In 2015 werd besloten om zo’n integraal systeem op te zetten - in Microsoft Dynamics CRM, dat was vooraf al duidelijk -  en Winvision werd verkozen om dat in samenwerking met de hogeschool op te zetten en in te richten. De drie afzonderlijke systemen – op basis van Excel en een door een eigen decaan ontwikkeld programma – maakten plaats voor een centrale Dynamics CRM-omgeving in combinatie met Click Dimensions voor (e-mail-)marketing.  Het doel was om alles met elkaar te kunnen verbinden: vanaf de aanmelding voor de open dag, de uiteindelijke inschrijving, de begeleiding tijdens de studie tot en met de uitstroom.

Voordelen op een rijtje

  • Er ontstaat een integraal beeld van de student waardoor het veel beter mogelijk is om studieondersteuning en informatievoorziening zo persoonlijk mogelijk af te stemmen.
  • De Haagse Hogeschool kan nu beter sturen om de relatie met potentials, studenten en alumni (en met de toeleverende scholen) te verstevigen.
  • Beter inzicht in aanmeldingen, informatieaanvragen en studentenvragen en die goed opvolgen.
  • De Haagse Hogeschool kan nu gerichte campagnes opzetten, marketinglijsten maken, resultaten monitoren,  enquêtes uitzetten.

Bekijk de volledige referentiecase:

Toegepaste oplossingen en producten

Meer weten?

Jeroen Stutterheim

Senior Solution Consultant

jeroen.stutterheim@winvision.nl
030 - 658 01 58

Deel op social media