Uitzendorganisatie Timing behoort met ruim 700 medewerkers tot de top-5 van Nederland. Timing is gespecialiseerd in 'uitvoerend' werk en biedt vacatures in onder andere de schoonmaak, administratie en logistiek.

De opdracht

Voor het matchen van kandidaten en werkgevers maakt Timing gebruik van ‘Do’: een in eigen huis ontwikkelde tool die ‘hard skills’ van kandidaten koppelt aan hun ‘soft skills’. In het kader van de doorontwikkeling van Do gaf Timing ons opdracht het matchingsproces verder te automatiseren én optimaliseren en het zelflerend algoritme áchter Do op een gebruiksvriendelijke manier door te vertalen naar de front-end.

Onze aanpak

In onze aanpak van deze uitdagende opdracht hebben wij het complete proces betrokken, van bron tot display. Daarbij hebben we het zelflerende algoritme zodanig geautomatiseerd dat kandidaten die voorheen misschien zouden zijn afgewezen op basis van hun hard skills, nu op basis van juist hun soft skills naar voren worden geschoven.

Het resultaat

De geoptimaliseerde versie van Do heeft al vele geslaagde matches opgeleverd. Als gevolg hiervan zijn alle stakeholders, van testers tot projectteams en de directie van Timing, zeer enthousiast over de geboekte resultaten én het toekomstperspectief.


Download de referentie

Wil je op een ander tijdstip in alle rust een opgemaakte versie van de referentie doorlezen of uitprinten? Download dan hier direct de .pdf versie.