1. Home
  2. Projecten
  3. Drenthe College bespaart kosten op telefonie

Drenthe College bespaart kosten op telefonie

Drenthe College is een mbo en opleidingscentrum in het Noorden en Oosten van Nederland. Elk jaar volgen zo’n 10.000 studenten een opleiding aan het Drenthe College op één van de locaties in Assen, Emmen en Meppel. Drenthe College biedt studenten van alle leeftijden uitdagend beroepsgericht onderwijs, gericht op werk, persoonlijke ontwikkeling en vervolgstudie.


Uitdaging

Drenthe College wil sneller en directer communiceren. Bovendien willen zij op termijn computertoepassingen naadloos kunnen samenvoegen met het communicatiesysteem, bijvoorbeeld om videovergaderen, online lesgeven en integratie met Office365 beter te faciliteren. Drenthe College grijpt de vervanging van zijn telefooncentrale aan om de gehele (tele)communicatie op een hoger niveau te brengen en wil de mogelijkheden voor unified comunications uitnutten.

Aanpak Winvision

Winvision heeft een Voice scan gedaan om helder te maken wat de voordelen voor het ROC zouden zijn met een op Microsoft Lync gebaseerde oplossing. Ook is weergegeven hoe het traject van de bestaande situatie naar een kostenefficiënt Unified Communications-platform eruit ziet.

"De besparingsmogelijkheden liggen rond de 50 procent."

De voordelen op een rijtje

  • Dankzij de SIP trunk-oplossing van Winvision kan Drenthe College de telefooncentrale integreren met het ICT-systeem en is het beheer erg eenvoudig.
  • Meer flexibiliteit en mogelijkheden voor medewerkers. Ze bellen via hun laptop en later ook via mobieltjes en tablets.
  • Communicatie wordt directer: Je ziet wie aanwezig is, je kunt snel een berichtje naar iemand sturen, iedereen heeft een persoonlijke voicemailbox en voicemails komen per mail als audiobestand binnen.
  • Besparing in gebruikskosten van zo'n 50%.

Factsheet Skype for Business-telefonie van Winvision Voice: klaar voor de toekomst

Voor veel organisaties is de telefooncentrale het kloppende hart voor de interne en externe communicatie. Bedrijven stellen dan ook hoge eisen aan hun telefonie-infrastructuur. Geen wonder dat men bij de vervanging van de telefooncentrale niet over één nacht ijs gaat. Maar hoe maak je dan optimaal gebruik van alle mogelijkheden die de hedendaagse technologie biedt? Winvision speelt in op deze vraag met een compleet telefonieaanbod dat gebaseerd is op Microsoft Skype for Business. In onderstaande factsheet leest u hier meer over.

 

Toegepaste oplossingen en producten

Deel op social media