1. Home
  2. Projecten
  3. Huisartsenposten Zaanstreek Waterland voorloper met telefonieplatform

Huisartsenposten Zaanstreek Waterland voorloper met telefonieplatform

De Huisartsenposten van Zaanstreek en Waterland (HAP) zijn bedoeld voor spoedeisende huisartsenzorg tijdens de avond, in de nacht, in het weekeinde en tijdens feestdagen. De HAP is voor zo’n 325.000 patiënten de hulplijn als ze buiten reguliere uren spoedeisende huisartsenzorg nodig hebben. Jaarlijks wordt de HAP ruim 80.000 keer gebeld.


Uitdaging

Voor de HAP is het natuurlijk het allerbelangrijkste dat ze een stabiel telefonieplatform hebben, zonder uitval of noemenswaardige storingen. Hier horen innovatieve communicatie oplossingen bij. Als een van de eerste huisartsenposten in Nederland heeft de HAP ervoor gekozen over te stappen op digitaal telefoneren via Skype for Business.

Aanpak Winvision

Winvision is vaste partner van de HAP om de telefonische bereikbaarheid te optimaliseren en het telefoonverkeer beter te kunnen monitoren en sturen. Met 80.000 telefoontjes per jaar is veel winst te boeken in snelheid en klanttevredenheid als je die gesprekken efficiënter kunt afhandelen. Winvision helpt bij de inrichting van het Skype for Business-platform. Daarnaast bekijken we nu samen met de HAP hoe we het platform in de komende tijd kunnen uitbreiden met extra functionaliteiten, zoals beeldbellen.

"De HAP is echt één van de voorlopers met Skype for Business en Anywhere 365, waarmee het digitale telefoonverkeer gestroomlijnd wordt."

Alle voordelen op een rij

  • De HAP kan het telefoonverkeer volledig in kaart brengen.
  • Ze hebben nu gedegen input voor de planning van de bezetting.
  • De medewerkers achter de telefoon hebben een ‘slim’ toestel om telefoontjes aan te nemen en door te verbinden en zien op de grote schermen gegevens over de wachtrij.
  • De HAP kan nu het telefoonverkeer beter configureren, bijvoorbeeld door mensen in de wachtrij alvast keuzes te laten maken.
  • In de toekomst kunnen zij beeldbellen toevoegen en eventueel een zelfhulp-app voor niet-spoedeisende zorg.

Factsheet Skype for Business-telefonie van Winvision Voice: klaar voor de toekomst

Voor veel organisaties is de telefooncentrale het kloppende hart voor de interne en externe communicatie. Bedrijven stellen dan ook hoge eisen aan hun telefonie-infrastructuur. Geen wonder dat men bij de vervanging van de telefooncentrale niet over één nacht ijs gaat. Maar hoe maak je dan optimaal gebruik van alle mogelijkheden die de hedendaagse technologie biedt? Winvision speelt in op deze vraag met een compleet telefonieaanbod dat gebaseerd is op Microsoft Skype for Business. In onderstaande factsheet leest u hier meer over.

 

Toegepaste oplossingen en producten

Deel op social media