1. Home
  2. Projecten
  3. Parlan zet client centraal met Microsoft Lync

Parlan zet client centraal met Microsoft Lync

Parlan is een organisatie voor Jeugd & Opvoedhulp in Noord-Holland noord, inclusief Texel. Elk jaar helpt Parlan duizenden kinderen, jongeren en hun ouders/verzorgers, onder wie meer dan 820 pleegkinderen in zo’n 550 pleeggezinnen. Parlan geeft daarbij antwoord op vragen rondom opgroeien en opvoeden en biedt ondersteuning en behandeling. Het hulpaanbod varieert van lichte vormen van ambulante hulp tot zeer intensieve behandeling. Momenteel kent Parlan ruim 750 werknemers.


Uitdaging

Vanaf 2015 worden de jeugdzorginstellingen in Nederland niet langer door de provincie gefinancierd, maar worden gemeenten verantwoordelijk voor alle vormen van jeugdzorg. Voor Parlan was dat aanleiding om de dienstverlening en manier van werken kritisch onder de loep te nemen. Het overstappen op het Unified Communications platform Lync van Microsoft was daar een belangrijk onderdeel van. De keuze viel op Lync omdat Parlan ook andere Microsoft-producten gebruikt en belang hecht aan absolute integratie.

"Door de implementatie van Lync zijn de medewerkers van Parlan niet meer afhankelijk van het kantoor. Of ze nu zelf bellen of gebeld worden, de buitenwereld ziet slechts één nummer. “Dat biedt duidelijkheid, en de medewerker kiest zelf of hij vast of mobiel belt, en of hij mobiel bereikbaar is."

Aanpak Winvision

In samenwerking met Winvision werden een stuurgroep, een projectgroep, een werkgroep en een klankbordgroep opgericht die ieder hun eigen taak hadden binnen het project. Er werd vooral veel aandacht besteed aan de eindgebruikers aangezien de gebruikersadoptie een belangrijk punt is. Sinds de jaren 60 staat er een vertrouwd telefoontoestel op het bureau en ineens zijn die weg. Ze zijn van 550 toestellen terug gegaan naar 65. Dat is een enorme omslag voor gebruikers. Door de implementatie van Microsoft Lync kunnen de medewerkers efficiënter werken doordat ze minder gebonden zijn aan vaste locaties, terwijl ze toch beschikken over alle benodigde informatie voor de hulpverlening aan de cliënten.

De voordelen op een rijtje

  • Door de implementatie van Microsoft Lync kunnen de medewerkers efficiënter werken doordat ze minder gebonden zijn aan vaste locaties, terwijl ze toch beschikken over alle benodigde informatie voor de hulpverlening aan de cliënten.
  • Door de technologische ontwikkelingen kunnen de cliënten nu in hun eigen omgeving behandeld worden.
  • Besparing in tijd en fysieke locaties. 

Factsheet Skype for Business-telefonie van Winvision Voice: klaar voor de toekomst

Voor veel organisaties is de telefooncentrale het kloppende hart voor de interne en externe communicatie. Bedrijven stellen dan ook hoge eisen aan hun telefonie-infrastructuur. Geen wonder dat men bij de vervanging van de telefooncentrale niet over één nacht ijs gaat. Maar hoe maak je dan optimaal gebruik van alle mogelijkheden die de hedendaagse technologie biedt? Winvision speelt in op deze vraag met een compleet telefonieaanbod dat gebaseerd is op Microsoft Skype for Business. In onderstaande factsheet leest u hier meer over.

 
 
 
 
 
 
 
 

Toegepaste oplossingen en producten

Deel op social media