1. Home
  2. Projecten
  3. SBB naar Dynamics CRM voor relatiebeheer voor kwart miljoen leerbedrijven

SBB naar Dynamics CRM voor relatiebeheer voor kwart miljoen leerbedrijven

Er zijn in Nederland een kleine 500.000 mbo-studenten die een deel van hun opleiding in de beroepspraktijk volgen. Dat gebeurt bij zo’n 247.000 erkende leerbedrijven. De Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) zorgt voor de erkenning en de begeleiding van die leerbedrijven. Bij SBB in Zoetermeer werken 550 medewerkers die onder meer deze leerbedrijven erkennen, partijen in de markt informeren en de praktijkopleiders ondersteunen.

Uitdaging

SBB is een fusieorganisatie. In 2015 hebben alle kenniscentra in Nederland, die voorheen regionaal en per sector onderverdeeld waren, hun wettelijke taken overgedragen aan SBB. Sinds de fusie zijn ze nog een tijdje doorgegaan met het oude systeem, er waren immers nog genoeg andere klussen te doen. En het bestaande systeem was technisch op zich prima. Het probleem zat ‘m vooral in de beperkte ‘connectivity’. SBB wilde toe naar een nieuw CRM-systeem dat de kern vormt voor andere processen, dat verbindingen legt met verschillende activiteiten.
 

Aanpak Winvision

Begin dit jaar ging SBB een aanbestedingstraject in voor de Microsoft Dynamics 365-implementatie en daar kwam Winvision als beste uit. Half april startte het project. Winvision richtte het relatiebeheergedeelte in en parallel daaraan het gedeelte dat het proces ondersteunt om tot erkenning van leerbedrijven te komen. Er is een koppeling met DUO dat gegevens aanlevert over de aantallen stageplaatsen en met het selfserviceportaal voor leerbedrijven, studenten en onderwijsinstellingen. Eind 2017 moet het nieuwe systeem operationeel zijn en stapt SBB over naar Microsoft Dynamics 365 voor relatiebeheer en procesondersteuning.
 

Voordelen op een rijtje

  • De medewerkers kunnen gerichter en makkelijker hun werk doen.
  • Microsoft Dynamics 365 is het basissysteem waar de adviseurs van SBB straks mee werken; op kantoor, onderweg en bij de klanten.
  • Met Microsoft Dynamics 365 kan SBB de klanten meer centraal stellen en dynamisch volgen over de verschillende contacten en kanalen. Zodat ze ze beter leren kennen en op maat kunnen bedienen.

Referentiecase

Bekijk hieronder de opgemaakte referentiecase:

Toegepaste oplossingen en producten

Meer weten?

Jeroen Stutterheim

Senior Solution Consultant

jeroen.stutterheim@winvision.nl
030 - 658 01 58

Deel op social media