1. Home
  2. Projecten
  3. VPRO stapt over van traditionele telefonie naar Skype for Business

VPRO stapt over van traditionele telefonie naar Skype for Business

Dwars, verdiepend en creatief - van highbrow tot lowbrow. Dat is de VPRO. Een baken van intelligent amusement en eigenzinnige journalistiek; een keurmerk voor verdieping en oprechte nieuwsgierigheid.


Uitdaging

Mediaorganisatie VPRO zit midden in de overstap naar Skype for Business als telefonie- en communicatieplatform. Er is al afscheid genomen van de traditionele telefooncentrale en nu gaan de ruim 400 medewerkers gefaseerd over van toestel naar usb-telefoon. De VPRO koos voor Skype for Business vanwege lagere kosten en betere functionaliteiten. Winvision werd geselecteerd als ICT-dienstverlener om de overstap te realiseren.

Aanpak Winvision

In juli 2015 startte Winvision en begin november werd het project technisch opgeleverd. November en december werden benut om steeds groepjes medewerkers over te zetten. Winvision levert een bijdrage aan het trainen van medewerkers om ervoor te zorgen dat de nieuwe techniek goed opgepakt wordt. Het betekent namelijk meer dan alleen een nieuw apparaat om te bellen. Er komt meer verantwoordelijkheid bij de medewerker te liggen. Die moet nu bijvoorbeeld inloggen om bereikbaar te zijn. Doet hij dat niet, dan gaat zijn telefoon nooit over.

"We zijn blij met een oplossing die veel meer bij deze tijd past en een mooie basis is om de communicatiemogelijkheden later verder uit te breiden."

Bij de receptie ligt een belangrijk knooppunt waar drie afzonderlijke telefooncentrales bij elkaar komen. In de oplossing voor VPRO werken we met Anywhere365 om het telefoonverkeer te regisseren. Anywhere365 biedt onder meer allerlei extra instrumenten om een beller zo snel mogelijk bij de juiste persoon terecht te laten komen.

De voordelen op een rijtje

  • Medewerkers van de receptie kunnen nu in agenda’s kijken, de telefoonhistorie zien en heel makkelijk doorverbinden door gesprekken op het scherm naar de ontvanger te slepen.
  • De gesprekskwaliteit van Skype for Business is echt superieur.
  • Gebruikskosten gaan omlaag.
  • Geen traditionele telefonieabonnementen meer.
  • Communicatiemogelijkjheden kunnen in de toekomst worden uitgebreid.

Factsheet Skype for Business-telefonie van Winvision Voice: klaar voor de toekomst

Voor veel organisaties is de telefooncentrale het kloppende hart voor de interne en externe communicatie. Bedrijven stellen dan ook hoge eisen aan hun telefonie-infrastructuur. Geen wonder dat men bij de vervanging van de telefooncentrale niet over één nacht ijs gaat. Maar hoe maak je dan optimaal gebruik van alle mogelijkheden die de hedendaagse technologie biedt? Winvision speelt in op deze vraag met een compleet telefonieaanbod dat gebaseerd is op Microsoft Skype for Business. In onderstaande factsheet leest u hier meer over.

 

Toegepaste oplossingen en producten

Deel op social media