1. Home
  2. Thema's
  3. Internet of Things

Internet of Things

Hoewel het Internet of Things (IoT) nog in de kinderschoenen staat, zijn de mogelijkheden van het koppelen van apparaten eindeloos. Communicatie hoeft voortaan niet alleen tussen mensen en computers plaats te vinden, maar mogelijk ook tussen fysieke objecten onderling.


Connectiviteit met een wereldwijd netwerk in combinatie met krachtige analytische mogelijkheden, transformeren de manier waarop we werken, leven en ontspannen. In de zakenwereld leidt de opkomst van het IoT tot een efficiencyslag in bestaande processen en creatie van nieuwe businessmodellen. Onderzoeken van gerenommeerde instituten voorspellen dat komende tien jaar wereldwijd tot 100 miljard kleine en grote objecten met internet verbonden zullen zijn.

Maar zover is het nog niet. Organisaties zullen eerst de uitdagingen die bij het Internet of Things komen kijken moeten trotseren. Vragen over het omgaan met data, privacy, security en integratie met bestaande apparatuur en systemen zullen in elk traject vroeg of laat opgeworpen worden. Om tot een passend antwoord te komen, is een partner noodzakelijk met kennis van de technologie, branche en verandering in processen die bij een introductie van IoT-toepassingen komen kijken.

Winvision is als eerste Microsoft partner in Nederland toegetreden tot het Microsoft Azure IoT Black  Belt programma. Binnen het Black Belt programma verleent Winvision advies aan de ontwikkelaars van Microsoft die zich bezighouden met IoT-producten binnen het cloud Microsoft Azure-platform. Omgekeerd verkrijgt Winvision exclusieve toegang bij IoT-productondersteuning, waardoor klanten van IoT-projecten rechtstreeks in contact staan met de ontwikkelaars die Microsofts software en platforms voor het Internet of Things bouwen.

De unieke kracht van Winvision is het leiden van het gehele IoT-project: van sensoren, communicatie, data opslag, verwerking tot aan de presentatie in apps. Binnen het avontuur, dat in een partnerschap wordt aangegaan, staat de zoektocht naar meerwaarde voor de klant centraal. Daarin worden achtereenvolgens de fasen van dataverzameling, opslag en verwerking tot de representatie van gegevens doorlopen.

Meer weten?

Deel op social media